Julkaistu
0 kommenttia

"Uusi vuosi, uusi minä" - tähän kliseiseen voimalauseeseen en usko enkä oikeastaan ehkä haluaisikaan. En tule maanantaina olemaan yhtään sen erilaisempi kuin olen tänäänkään eikä uusi vuosi tarkoita sitä, että mun pitäisi jotenkin muuttua yhdessä yössä paremmaksi ihmiseksi. Teen työtä sen eteen ihan jokainen päivä, jokainen kuukausi ja jokainen vuosi - parempi minä on aina tavoitteeni oli mikä oli! Uuden vuoden lupauksiin silti uskon. Tai siis sellaisiin motivaattoreina toimiviin ohjenuoriin ja unelmien listaamiseen. Kun olet konkreettisesti asettanut itsellesi tavotteita ja haaveita, niin niiden toteuttamiseen on jo lähes puolimatkassa. En silti pitäisi omaa lupauslistaani minään pyhänä ja liian vakavasti otettavana asiana, koska vuoden aikana voi tapahtua tuhat ja yksi asiaa joihin itse ei voi vaikuttaa eikä yhden listan kuulu olla se koko elämän suunnannäyttäjä. Enemmänkin se on juuri sellainen tsemppilista, jonka puoleen voi kääntyä, kun kaikki näyttää siltä, ettei mistään parane edes unelmoida - näitäkin hetkiä nimittäin tulee ja paljon!

Ensi vuosi tulee olemaan kaikin puolin hyvin erilainen kuin mitä olen koskaan ennen saanut kokea. Aloitan uuden haastavan työn, lapset aloittavat molemmat kokopäivähoidossa päiväkodissa, mahdollinen Turkuun muutto on edessä, monta matkaa on jo pitkällä suunnitteilla ja kaikinpuolin tullaan siis opettelemaan ihan uudenlaista arkea, joka ei varmasti tule aina olemaan helppoa, mutta antaa meille kaikille paljon. Monesta asiasta haaveilen ja monta asiaa on toivelistalla vuodelle 2018, mutta tähän ajattelin listata vähän haaveita ja tavotteita mun oman hyvin voinnin kannalta mitä tulee liikuntaan ja terveelliseen elämään. Tämä tulee todennäköisesti olemaan se uuden vuoden kliseisin lista, mutta sillekkin on syynsä ja uskon tälle olevan käyttöä uuden arjen alkaessa jo ensi viikolla.

- Pidä kovaa kiinni 2 kertaa viikossa ryhmäliikuntatunneista. 

- Nuku tarpeeksi, vaikka hommat kasaantuisivat päälle ja illalla/yöllä houkuttelisi alkaa purkamaan to do -listaa.

- Juo PALJON enemmän vettä. Olen oikeasti surkein veden juoja maan päällä.

- Älä laihduta, vaan pidä kiinni kokonaisvaltaisesta muutoksesta parempaan.

- Pidä kiinni harvemmin pidettävistä herkkuhetkistä, jotka jäävät siihen yhteen hetkeen eivätkä veny viikon mittaisiksi.

- Aloita kotitreeni kerta viikkoon. Aina ei aikataulut anna periksi päästä kotoa jumpalle, joten olisi hyvä myös kotona aktivoitua - kotitreenejä löytyy pilvin pimein netin syövereistä.

- Joogaa tai käy body balancessa enemmän. Sellainen syvälle menevä rauhallinen treeni antaa jotenkin niin paljon voimaa sekä kroppaan että mieleen. Melkein enemmän jopa kuin tunnin hullu rääkki, josta myöskin kyllä jää käteen vain ja ainoastaan loistava olo.

- Pyri lähes aina valitsemaan se parempi vaihtoehto. Sohva vs. treeni, vesi vs. pepsi, salaatti vs. panini jne. Pienillä valinnoilla on iso merkitys pidemmässä juoksussa.

- Joku pieni treenitavoite pitäisi keksiä. Ehkä joku vatsalihashaastee tms. Sellaiset motivoi mua!

Olen tällä hetkellä ihan tyytyväinen, kun vuoden 2017 saa nyt jättää taakse, vaikka kaikkea ihan mieletöntä onkin tapahtunut todella lyhyessä ajassa. Olen silti varma (kuten joka vuosi), että tästä seuraavasta tulee vielä parempi, ikimuistoisempi ja jotenkin kaikin puolin iloisempi. Positiivisin ja toiveikkain mielin siis nokka kohti uutta vuotta 2018 ja täysiä taklaamaan haaveita ja tavotteita! Ihanaa uutta vuotta myös sulle!!